Thursday, March 21, 2013

HEATPRESS

Assalamualaikum. Rasanya dah Berminggu-minggu juga lah aku dah tak post kat blog nie. Maklom lah, sekarang dah busy dengan macam-macam benda. Apa yang aku nak cerita hari nie ialah pasal business printing baju aku dengan kawan-kawan. GOM Studio nama nya. Huhuhuhu.

Dalam business nie, dia ada dua cara untuk printing baju. First, guna kaedah silkscreen. Kaedah nie sangat mengungtungkan penjual sebab kos dia yang murah tapi tempahan baju nak kena banyak lah. Second, kaedah heatpress. Kaedah nie agak mahal sedikit, tapi apa yang best nya kita boleh print gambar-gambar wallpaper terus ke baju. Maksud nya boleh print banyak2 warna lah, tak macam silkscreen yang hanya boleh print paling banyak 4 warna. Kalau lebih dari tue, memang kos makin banyak lah.

Design yang sesuai untuk heatpress

Design yang sesuai untuk silkscreen

Alhamdulillah minggu lepas kami baru saja beli mesin heatpress. Akhirnya boleh lah juga kami merasa untuk print baju kami sendiri. So, buat masa sekarang nie, kami akan buat design-design yang sesuai lah dengan kaedah heatpress. Bak kata pepatah, utilize kan sepenuh nya penggunaan mesin tue. Huhuhu. InShaAllah lepas nie, mungkin bila dah balik modal, kami akan cuba pula kaedah silkscreen.

Mesin heatpress

"Moga-moga banyak lah idea nak buat design baju nanti nie. Kalau tak camnie nak print baju?? Huhuhu"

0 comments: