Monday, May 16, 2016

DI PENGHUJUNG SEM

Assalamualaikum. Seminggu dua nie, aku sangatlah busy dengan kerja-kerja mini projek aku. Dah lah setiap kelas ada mini projek masing-masing. So jadinya aku ada 4 mini projek yang nak kena siapkan.

Mula-mula, untuk kelas Operational Research (OR), aku dan kawan-kawan kena buat jurnal. Sebenarnya sekarang nie jurnal tue dah siap dah. Tapi bila nak hantar je ke international publication, sekali dia minta nak kena ada template LaTeX lah pula. Supaya nanti senang untuk diorang nak masukkan dalam jurnal diorang. Memang masalah lah nak kena belajar LaTex pula sekarang nie. Lagi satu masalah sekarang nie, laptop aku langsung tak boleh-boleh nak install software LaTeX. Nie dah 4 software aku try install, masih juga tak boleh nak guna.

Lepas tue, untuk kelas Kajian Kuantitatif (SRU) pula, aku dan partner kena buat kajian. Aku punya senang cerita, aku guna je lah final projek partner aku. Lepas dia dah siap buat part dia, bila aku nak tengok untuk buat analisis, baru aku perasan. Nak kena analisis pakai MANOVA lah projek dia nie. Aduyai. Pening lah macam nie. Memang advance sangat dah nie. Biasanya orang yang ambil Master mod A dan PhD je yang guna MANOVA. Sekarang nie, artikel untuk kajian tue kammi dah siap hantar dah. Tak tahu lah betul ke tak aku punya analisis tue. Rasa-rasanya memang ada salah. Tapi harap-harap takde lah banyak sangat salah dia. Amiinn.

Nie baru 2 kelas je. Ada lagi 2 kelas yang aku tak gerak-gerak lagi untuk nak buat mini projek. Harap-harap semuanya aku sempat siap dengan jayanya. 

0 comments: